Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017

Ανακοίνωση για το ΙΕΠ



Β ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
Αρ. Πρωτ. :  25 /26 -04-2017
Ανακοίνωση για το ΙΕΠ
Το ΙΕΠ (Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής) ιδρύθηκε με το νόμο 3966/2011 με σκοπό τη μελέτη εκπαιδευτικών θεμάτων, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, την αξιολόγηση δομών και εκπαιδευτικών, την ειδική αγωγή κλπ. Ο συντονισμός των εκπαιδευτικών θεμάτων ωστόσο κατευθύνεται από τις ευρωπαϊκές πολιτικές αξιολόγησης του Ο.Ο.Σ.Α. μέσω του γραφείου Ευρωπαϊκής και Διεθνούς Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Ακόμη, το ΙΕΠ συνδέεται με την ανεξάρτητη διοικητική αρχή Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. (Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση) που συντονίζει αξιολογικές διαδικασίες. Στον ιδρυτικό νόμο της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. 4142/2013 ορίζεται ότι μελετά την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής που  σχεδιάζεται από το ΙΕΠ.
Δηλαδή, τα στοιχεία που συγκεντρώνει το ΙΕΠ είναι στη διάθεση των ανεξάρτητων αρχών και διεθνών οργανισμών αξιολόγησης, είτε πρόκειται για στοιχεία που αφορούν τους εκπαιδευτικούς, τη λειτουργία των σχολείων, την επίδοση των μαθητών, τις καινοτόμες δράσεις που εφαρμόζονται (βλ. Θεματική Εβδομάδα) κλπ.
Όλα αυτά βρίσκονται σε ισχύ τη στιγμή που το πλαίσιο της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου δεν έχει καταργηθεί (θυμίζουμε το χαρακτηριστικό ΠΔ152/2013 που περιγράφει τον τέλειο εκπαιδευτικό με μια σειρά από κριτήρια). Στα λόγια ο Υπουργός συστήνει ψυχραιμία στους εκπαιδευτικούς και εμπιστοσύνη στις αξιολογικές διαδικασίες. Στην πράξη όμως, ορίζει επιτροπή στο ΙΕΠ η οποία εργάζεται  “πυρετωδώς” για να καταρτίσει σχέδιο αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων και του εκπαιδευτικού έργου και αναβαθμίζει τη λειτουργία της Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε. η οποία σε έκθεση της προτείνει περαιτέρω συγχωνεύσεις/καταργήσεις σχολικών μονάδων, τάξεων και πανεπιστημίων, εκφράζει την ανησυχία των θεσμών (Ε.Ε. - ΟΟΣΑ - ΔΝΤ) για τον πάγωμα των αξιολογήσεων και τονίζει τη σπουδαιότητα της αυτοαξιολόγησης και της ενίσχυσης της αυτονομίας των σχολικών μονάδων.
Συνεχίζοντας, το ΙΕΠ είναι αυτό που κατέθεσε την έκθεση για το Νέο Λύκειο με τις γνωστές προτάσεις μείωσης του αριθμού μαθημάτων στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου για την προετοιμασία των σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Τέλος, στην Ειδική Αγωγή, το ΙΕΠ προγραμματίζει σεμινάρια επιμόρφωσης που δίνουν τη δυνατότητα σε μόνιμους να συμπληρώνουν ωράριο στην ειδική αγωγή. Η διαδικασία αυτή υποβαθμίζει την εξειδικευμένη στήριξη στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ανοίγει το δρόμο για τα ατομικά προσοντολόγια των εκπαιδευτικών. Πιστεύουμε πως αυτός ο τρόπος κάλυψης των αναγκών για την ειδική αγωγή μόνο σκοπό έχει την εξοικονόμηση προσωπικού και τη μείωση των προσλήψεων αναπληρωτών. Χαιρετίζουμε τον έμπρακτο αγώνα των συναδέλφων που ακύρωσαν με μαζικές κινητοποιήσεις σε πολλές περιοχές τα σεμινάρια αυτά.
Απαιτούμε ένα δίκαιο σύστημα που θα μεριμνά για την ποιότητα στην εκπαίδευση.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΚΡΙΑΡΑΣ ΣΤΕΛΙΟΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
 ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου