Παρασκευή 2 Ιουνίου 2017

Εξελίξεις στην Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση




Β ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
Αρ. Πρωτ. :   31/31 -05-2017
Θέμα: Εξελίξεις στην Τεχνικοεπαγγελματική Εκπαίδευση



Οι εξελίξεις που είχαμε όλη την προηγούμενη χρονιά στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και που θα έχουμε από τη νέα σχολική χρονιά δεν είναι ούτε άσχετες, ούτε ανεξάρτητες από τις εξελίξεις που έχουμε στα υπόλοιπα μέτωπα που έχει ανοίξει η κυβέρνηση απέναντι στους εργαζόμενους, στα δικαιώματά τους αλλά και στις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

Κανένας δεν πρέπει να ξεγελαστεί νομίζοντας ότι αυτή η κυβέρνηση, που φέρνει νέα βάρβαρα μέτρα με το κλείσιμο της 2ης «αξιολόγησης»- 4ο μνημόνιο, που ανατρέπει τα όποια εργασιακά δικαιώματα και τσακίζει τους μισθούς και τις συντάξεις, θα έχει μια διαφορετική πολιτική στην εκπαίδευση, διασφαλίζοντας τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών.

Κανένας δεν πρέπει να παρασυρθεί  από  την προπαγάνδα της  κυβέρνησης.   Οι αλλαγές που επιχειρεί η κυβέρνηση είναι ξεκάθαρο ότι θα επιφέρουν και χωροταξική οργάνωση των τομέων και των ειδικοτήτων με βάση τη ζήτηση και τις ανάγκες της αγοράς.
Η μαθητεία που καθιερώνεται στα  ΕΠΑΛ με  το 4ο  μεταλυκειακό  έτος εγείρει τα παρακάτω ζητήματα:
·         Η μαθητεία έχει στόχο να συνδεθεί άμεσα η ΤΕΕ με τη διευκόλυνση και την ενίσχυση της επιχειρηματικής δράσης, εκπαιδεύοντας και καταρτίζοντας το αναγκαίο φτηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό η αμοιβή του οποίου θα επιδοτείται από το κράτος κατά 65%. Η μαθητεία ανακυκλώνει το εργατικό δυναμικό χωρίς να απαντά στην ανάγκη των νέων για μόνιμη και σταθερή δουλειά με δικαιώματα και συνδέεται με το νέο εργασιακό νόμο που  θα  επιτρέπει τις  ομαδικές  απολύσεις.

·         Με την ολοκλήρωση της μαθητείας δημιουργούνται απόφοιτοι της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΚ) πολλαπλών κατηγοριών. Θα υπάρχουν αυτοί που τελειώνουν τα ΕΠΑΛ με πτυχίο επιπέδου 4, αυτοί που παρακολούθησαν επιτυχώς τη μαθητεία και παίρνουν πιστοποιητικό, και αυτοί που θα ολοκληρώνουν τη διαδικασία πιστοποίησης από τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ).

·         Το ποιοτικά νέο σχετικά στοιχείο αυτού του σχεδιασμού είναι ότι εμπλέκονται άμεσα οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνοντας ρόλο επιτηρητή στο χώρο εργασίας. Αυτό θα μετατρέψει τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία σε γραφεία εύρεσης εργασίας, μεταλλάσσοντας το ρόλο και την αποστολή τόσο του σχολείου, όσων και των εκπαιδευτικών. Καμιά αυταπάτη  δεν πρέπει να  έχουν  οι  εκπαιδευτικοί στα  ΕΠΑΛ ,  ότι  θα δημιουργηθούν ή θα  διασφαλιστούν θέσεις  εργασίας.  Υπάρχουν σοβαροί  κίνδυνοι  για ακριβώς  το  αντίθετο εφόσον προωθούνται οι ανάγκες της αγοράς εργασίας.

·         Την ίδια στιγμή που προωθείται αποφασιστικά το 4ο μεταλυκειακό έτος - τάξη μαθητείας, συνεχίζεται η υποβάθμιση του περιεχομένου του βασικού προγράμματος στα ΕΠΑΛ, με τις δεκάδες χαμένες διδακτικές ώρες εξαιτίας των κενών, τα τμήματα που κλείνουν ή συγχωνεύονται, τα βιβλία που λείπουν , οι ανεπαρκείς  υλικοτεχνικές  υποδομές.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ
  • Απόσυρση του σχεδίου εφαρμογής μεταλυκειακού έτους - τάξης μαθητείας.
  • Το σχολείο και ο σύλλογος διδασκόντων δεν πρέπει να αναλάβουν το ρόλο του διαμεσολαβητή με τις επιχειρήσεις και την αγορά εργασίας.
  • Τα σχολεία δεν πρέπει να μετατραπούν σε γραφεία εύρεσης εργασίας.
  • Το σχολείο πρέπει να αναλαμβάνει μόνο το κομμάτι της καθαρά εκπαιδευτικής διαδικασίας, μέσα από σύγχρονες υποδομές και εργαστήρια, με εκπαιδευτικούς που θα έχουν μόνιμη και σταθερή δουλειά.
  • Το κομμάτι του ελέγχου και της εποπτείας είναι ευθύνη της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπουργείων, αλλά και των αντίστοιχων εποπτικών μηχανισμών.
  • Η εργασιακή - επαγγελματική πρακτική άσκηση των αποφοίτων να γίνεται μετά την ολοκλήρωση του σχολείου, με ευθύνη του κράτους, χωρίς περιορισμούς και κριτήρια και για όσους το επιθυμούν.
  • Το πτυχίο να είναι η μόνη προϋπόθεση για   πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα
  • Οι απόφοιτοι να μπορούν να κάνουν πρακτική άσκηση η οποία θα είναι δεμένη με την εκπαιδευτική διαδικασία που έχει προηγηθεί και έχει ολοκληρωθεί με την αποφοίτηση. Αυτή να αποτελεί διαδικασία βαθύτερης γνώσης της ειδικότητας και όχι να αξιοποιούνται οι πρακτικάριοι από τους εργοδότες ως φτηνά εργατικά χέρια.
  • Για όλη τη διάρκεια της πρακτικής, να υπάρχει ασφάλιση και πληρωμή με βάση την κλαδική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
  • Κατάργηση κάθε είδους πιστοποίησης και εξετάσεων μετά την πρακτική.
  • Κανένα εμπόδιο για την άδεια άσκησης επαγγέλματος.
  •  Μείωση των μαθητών ανά τάξη και εργαστήριο (δύο εκπαιδευτικούς ανά 10 μαθητές),  επιμόρφωση των εκπαιδευτικών  με  ευθύνη του κράτους,.
Σήμερα κάθε νέος πρέπει να μπορεί να έχει πρόσβαση στην ειδικότητα που επιλέγει. Κανένα σχολείο χωρίς εκπαιδευτικούς και βιβλία. Παλέψαμε ενάντια στις διαθεσιμότητες, στα κλεισίματα των ολιγομελών τμημάτων που και αυτή η κυβέρνηση υλοποίησε το φθινόπωρο.
Απαιτούμε να μην κλείσει, να μην συγχωνευθεί καμία ειδικότητα.


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΚΡΙΑΡΑΣ ΣΤΕΛΙΟΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
 ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΑ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου