Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2018

Απόφαση ΔΣ Β' ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου για (αυτο)αξιολόγηση


email: belmedwd@gmail.com                                    blog: http://b-elme-dwd.blogspot.gr/

Β ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
                                                                                                                             Αρ. πρωτοκόλλου: 48/11-10-2018


ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ



Το Υπουργείο Παιδείας, με βάση τις σχετικές διατάξεις του αντιεκπαιδευτικού νόμου 

4547/18 για τις λεγόμενες «νέες δομές στην εκπαίδευση», σύντομα θα προωθήσει την 

αξιολόγηση της σχολικής μονάδας (αξιολόγηση στελεχών, προγραμματισμός – 

αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων). Ήδη έχει ανακοινώσει τα 

ονόματα των Συντονιστών Εκπαίδευσης που θα στελεχώσουν τα Περιφερειακά Κέντρα 

Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, των φορέων δηλαδή που θα συντονίσουν σε περιφερειακό 

επίπεδο την αξιολογική διαδικασία.


Η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη με το γεγονός ότι κάθε νόμος που έχει ψηφιστεί 

μέχρι τώρα για την αξιολόγηση έχει ουσιαστικά μείνει στα χαρτιά κάτω από την πίεση 

του εκπαιδευτικού κινήματος. Γι' αυτό και σπεύδει να εφαρμόσει την περίφημη τακτική 

που υπαγορεύει η εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ με στόχο τη «διαμόρφωση κουλτούρας 

αξιολόγησης».


Σε αυτήν την τακτική εντάσσονται η αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης με ποιοτική 

και ποσοτική κλίμακα, η συνέντευξη, η αξιολόγηση σε ετήσια βάση του διευθυντή από τους 

εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας με ανώνυμα ερωτηματολόγια, η ενσωμάτωση της 

απεργοσπαστικής τροπολογίας Γεροβασίλη (που ψήφισε η κυβέρνηση μαζί με τη ΝΔ), που 

προβλέπει ότι κάθε εκπαιδευτικός που δεν θα αξιολογήσει δεν μπορεί να θέσει 

υποψηφιότητα για θέση ευθύνης.


Το Υπουργείο φιλοδοξεί να μας καταστήσει όλους αξιολογητές, για να μας 

μετατρέψει σε αξιολογούμενους σε επόμενη φάση!


Στην ίδια κατεύθυνση βρίσκονται η ενίσχυση του επιτελικού ρόλου της Ανεξάρτητης 

Αρχής Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 

(ΑΔΙΠΠΔΕ) για την εξωτερική αξιολόγηση του συνόλου του εκπαιδευτικού συστήματος, 

η μεταφορά και επέκταση στην εκπαίδευση των διατάξεων του ν. 4369/16 

(Βερναρδάκη), ενώ ταυτόχρονα παραμένουν σε ισχύ ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας 

και ο ν. 4354/15 (μισθολόγιο) που προβλέπουν τη σύνδεση της αξιολόγησης με την 

περικοπή μισθού και τις απολύσεις.


Έχουμε προφανώς μπροστά μας την επιχείρηση έναρξης της αξιολόγησης της σχολικής 

μονάδας μέσα από το λεγόμενο «προγραμματισμό και την αποτίμηση του 

εκπαιδευτικού έργου». Η διαδικασία αυτή, καθώς προβλέπει ο νόμος 4547/18 (άρθρα 

47,48), θα γίνεται στη βάση θεματικών αξόνων, με ειδική φόρμα και δείκτες, που θα 

καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση. Σε αυτήν θα εμπλέκονται το Σχολικό Συμβούλιο 

(Δήμος, γονείς), ο Σύλλογος Διδασκόντων με πολλαπλές συνεδριάσεις και δυνατότητα 

παρακολούθησης από ειδικούς και στελέχη του οικείου ΠΕΚΕΣ, 

οι ομάδες εκπαιδευτικών που θα συγκροτηθούν ανά σχολείο και οι ομάδες σχολείων 

που θα οριστούν από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι εκθέσεις 

προγραμματισμού, 

ανασχεδιασμού, αποτίμησης θα κοινοποιούνται στο τοπικό ΠΕΚΕΣ, στο ΙΕΠ και στο 

Υπουργείο, ενώ στο σχολείο θα επιστρέφουν παρατηρήσεις και εισηγήσεις μέτρων. Όλα 

τα παραπάνω συγκροτούν τους όρους μιας διαδικασίας που καμία σχέση δεν έχει με 

εσωτερικές και ανατροφοδοτικές συλλογικές παιδαγωγικές λειτουργίες. Απεναντίας, 

αυτή η διαδικασία διαμορφώνει μια δυναμική κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, 

διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων. Οδηγεί τους 

εκπαιδευτικούς σε έναν κυκεώνα συνεδριάσεων και γραφειοκρατικής ταλαιπωρίας. 

Απώτερος στόχος των υπουργικών σχεδιασμών είναι να εμπεδώσουν οι εκπαιδευτικοί 

μια κουλτούρα υποταγής και ανοχής στην προώθηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής. 

Τέτοιες διαδικασίες διεθνώς οδήγησαν στη λειτουργία των σχολικών μονάδων με όρους 

ανταγωνισμού και επιχειρηματικότητας, σε κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων. 

Κατέστρεψαν το δημόσιο σχολείο, υπονόμευσαν τα μορφωτικά δικαιώματα των 

μαθητών/τριών, δημιούργησαν εκπαιδευτικούς πολλαπλών ταχυτήτων υπό διαρκή 

επιτήρηση.


Συνεχίζουμε αποφασιστικά στον ίδιο νικηφόρο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των 

προηγούμενων χρόνων. Απαιτούμε:
  • Να μην εφαρμοστεί ο νόμος 4547/18.
  • Να καταργηθεί όλο το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης.
  • Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.

Αποφασίζουμε:



Απεργία – αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία, είτε αφορά την 

αξιολόγηση στελεχών 

είτε την αξιολόγηση σχολικής μονάδας όπως περιγράφεται παραπάνω.



Καλούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να υλοποιήσει την απόφαση της ΓΣ Προέδρων (18 Απριλίου 2018) 

για απεργία-αποχή από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις του 

ν.4547/18 (αξιολόγηση στελεχών και προγραμματισμός – αποτίμηση των σχολικών 

μονάδων).



Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να ακυρώσουν το σχέδιο διάλυσης της δημόσιας 

εκπαίδευσης και να συνεχίσουν το έργο τους (κατανομή αρμοδιοτήτων, παιδαγωγικών 

δράσεων κ.λπ.) όπως τα προηγούμενα χρόνια, ως μια εσωτερική, δημοκρατική, συλλογική 

διαδικασία οργάνωσης της σχολικής ζωής, χωρίς καμιά αποδοχή δεικτών, εκθέσεων και 

αποστολής τους σε ΠΕΚΕΣ, ΙΕΠ και υπουργείο, χωρίς καμιά αποδοχή δημιουργίας σχετικών 

ομάδων.



Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να ακολουθήσουν την απόφαση απεργίας – αποχής, 

ώστε να δώσουμε νικηφόρα και αυτή τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση.



Καλούμε τους διευθυντές να μην σπεύσουν να συγκαλέσουν το Σύλλογο Διδασκόντων για 

τον «προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου», εμφανιζόμενοι ως 

«βασιλικότεροι του βασιλέως»!



Το εκπαιδευτικό κίνημα θα αντισταθεί με σθένος και αποφασιστικότητα και θα 

συνεχίσει να αγωνίζεται για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων 

και της πολιτικής κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ!




Για το ΔΣ 



      Ο πρόεδρος                    Ο γραμματέας


            Στέλιος ΚΡΙΑΡΑΣ       Σταμάτης ΚΟΥΡΟΥΠΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου