Δευτέρα 18 Ιουνίου 2018

Νέες Δομές Υποστήριξης Εκπαιδευτικού Έργου-Αξιολόγηση


email: belmedwd@gmail.com                                    blog: http://b-elme-dwd.blogspot.gr/
Β ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
Αρ. πρωτοκόλλου: 36/18-06-2018
Όχι στο νόμο που επαναφέρει την αξιολόγηση – αυτοαξιολόγηση και αποδομεί την
Ειδική Αγωγή! Θα τον ανατρέψουμε με την πάλη μας!
Με τη διαδικασία του κατεπείγοντος κατατέθηκε και ψηφίστηκε στη Βουλή πριν από λίγες μέρες το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας με τίτλο «Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις». Ο ψηφισμένος πια νόμος εντάσσεται στο ευρύτερο πλαίσιο των βασικών αντιδραστικών και αντιεκπαιδευτικών κατευθύνσεων κυβέρνησης – ΕΕ – ΔΝΤ – ΟΟΣΑ. Ψηφίστηκε κατ’ επιταγή των δανειστών και ανήκει στα αντιλαϊκά προαπαιτούμενα της 4ης αξιολόγησης. Συγκεκριμένα:
  • Έρχεται να συμπληρώσει το αντιεκπαιδευτικό θεσμικό πλαίσιο των μνημονιακών αναδιαρθρώσεων και περικοπών που προωθεί η κυβέρνηση (εργασιακό 30ωρο, μηδενικοί διορισμοί, νέο Λύκειο κ.ο.κ.).
  • Προωθεί το στόχο της έκθεσης του ΟΟΣΑ για «διαμόρφωση κουλτούρας αξιολόγησης», φιλοδοξώντας να μετατρέψει όλους τους εκπαιδευτικούς σε αξιολογητές των στελεχών εκπαίδευσης και των σχολικών μονάδων. Ο στόχος είναι το σύνολο του εκπαιδευτικού σώματος να έχει αποδεχτεί δια της συμμετοχής του την «αναγκαιότητα» της αξιολόγησης και να είναι πλέον ευάλωτο και εκτεθειμένο στη γενίκευσή της, όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου. Μόνο που τότε στο στόχαστρο θα είναι ο ίδιος ο εκπαιδευτικός της τάξης... Γι' αυτό άλλωστε (παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του Γαβρόγλου) ψήφισαν διάταξη για τον ορισμό των κριτηρίων αξιολόγησης για τους εκπαιδευτικούς με ευθύνη του ΙΕΠ. Στο άρθρο 53 του νόμου, σχετικά με το σκοπό και τις αρμοδιότητες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, αναφέρεται ότι τo ΙΕΠ μπορεί να γνωμοδοτεί ύστερα από σχετικό ερώτημα του υπουργού Παιδείας ή να εισηγείται αυτεπάγγελτα προς τον υπουργό σχετικά με την αξιολόγηση των διοικητικών και εκπαιδευτικών δομών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, των εκπαιδευτικών και των λοιπών απασχολούμενων που συμβάλλουν στην πραγμάτωση του εκπαιδευτικού έργου, με στόχο τη βελτίωση της ποιότητάς του.
  • Διαμορφώνει μια νέα, πιο σύνθετη, συγκεντρωτική και γραφειοκρατική δομή εποπτικού ελέγχου στα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, με αξιολόγηση/λογοδοσία, διευθυντές - managers, ομάδες σχολείων κ.λπ., μέσω των νέων -με μειωμένο στελεχικό δυναμικό κιόλας- δομών των ΠΕΚΕΣ, του ΚΕΣΥ, του ΚΕΑ που ιδρύει. Έτσι διαμορφώνουν μια δυναμική κωδικοποίησης, συγκρισιμότητας, διαφοροποίησης, κατάταξης και ανταγωνισμού των σχολικών μονάδων και με τον πιο σφιχτό έλεγχο του κράτους προωθούν τις αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση.
  • Αποδομεί την Ειδική Αγωγή, αλλάζοντας τον ρόλο των ΚΕΔΔΥ, μεταθέτοντας στους εκπαιδευτικούς της γενικής εκπαίδευσης την ευθύνη διάγνωσης και αξιολόγησης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (μάλιστα σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων θα υπάρχει ένας συντονιστής για τη δουλειά αυτή). Έτσι τα μορφωτικά δικαιώματά τους δεν καλύπτονται επαρκώς και οι μαθητές αυτοί πιθανότατα οδηγηθούν στην εγκατάλειψη του σχολείου. Επιδιώκει να μετατοπίσει την ευθύνη από την εκάστοτε κυβέρνηση και το κεντρικό κράτος στον εκπαιδευτικό και στην οικογένεια. Εάν προχωρήσουν αυτές οι αλλαγές θα έχουμε ένα πραγματικό πισωγύρισμα στην εκπαιδευτική πραγματικότητα της Ειδικής Αγωγής. Τα ΑμεΑ στην πράξη παύουν να θεωρούνται ομάδα προτεραιότητας και ειδικής εκπαιδευτικής στήριξης.
  • Συγχωνεύει και υποβαθμίζει τους τομείς της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, της Αγωγής Υγείας, των Πολιτιστικών Θεμάτων. Έτσι αλλοιώνει το περιεχόμενο και τον προσανατολισμό τους, ενώ με τη συγχώνευση, τη μείωση του κόστους και τη συγκέντρωση της εποπτείας οι δομές αυτές θα επιφορτιστούν με πρόσθετες αρμοδιότητες, κάτι που θα έχει αρνητικές συνέπειες στη στήριξη των σχολείων.
  • Αποτελεί μοχλό για την επιβολή του υποχρεωτικού 30ωρου, αφού προβλέπει πλήθος εξωδιδακτικών διαδικασιών, λειτουργίες ομάδων και υποομάδων που απαιτούν την υπερεργασία των εκπαιδευτικών. Έτσι η εντατικοποίηση της δουλειάς και η γραφειοκρατία στους Συλλόγους Διδασκόντων παίρνει νέες διαστάσεις. Σχολικό συμβούλιο, ομάδες σχολείων, ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ΙΕΠ, υπουργείο επιτηρούν και ελέγχουν το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί λογοδοτούν για το επίπεδο συμμόρφωσης τους στις αντιδραστικές ντιρεκτίβες που τους δίνονται. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων, με ορισμό υπεύθυνων για κάθε πτυχή λειτουργίας του σχολείου (Ειδικής Αγωγής, συντονισμό με οικείο ΠΕΚΕΣ κ.λπ.), καλούνται να διαχειριστούν όλα τα προβλήματα, ενώ ταυτόχρονα οι υποστηρικτικές δομές εξαϋλώνονται. Όλα αυτά σε ένα τοπίο βίαιης φτωχοποίησης των εκπαιδευτικών, με την ελαστική εργασία να επεκτείνεται και τους εκπαιδευτικούς να μένουν εγκλωβισμένοι εξαιτίας του συνταξιοδοτικού ως τα 67 τους χρόνια για να πάρουν μετά σύνταξη ελεημοσύνης.
  • Διαμορφώνει το έδαφος για τη λειτουργία του σχολείου με αγοραίους/επιχειρηματικούς όρους στην κατεύθυνση της κοινωνικής/περιφερειακής διαφοροποίησης των σχολικών μονάδων.
  • Με εμβόλιμη τροπολογία της τελευταίας στιγμής για την Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια υποβαθμίζει τα πτυχία των λεγόμενων καθηγητικών/παιδαγωγικών σχολών και ανοίγει το δρόμο στην αναθεώρηση των προγραμμάτων σπουδών τους με χαρακτηριστικά εντατικοποίησης. Συγκεκριμένα, αποσυνδέει τη Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια από τα πτυχία (αποδυναμώνοντάς τα) και προβλέπει ότι αυτή θα πιστοποιείται με ξεχωριστή βεβαίωση, χορηγούμενη υπό όρους και προϋποθέσεις που θα ορίζει το κάθε πανεπιστημιακό τμήμα (παρακολούθηση επιπλέον μαθημάτων κ.ο.κ.).
Απέναντι στην αξιολόγηση που επανέρχεται ως βασική επιλογή των κυβερνήσεων και των υπερεθνικών οργανισμών, το εκπαιδευτικό κίνημα θα υπερασπιστεί την παιδαγωγική ελευθερία και τη δημοκρατία στο σχολείο, θα καταργήσει στην πράξη και το νέο θεσμικό πλαίσιο αξιολόγησης – αυτοαξιολόγησης. Συνεχίζουμε στον ίδιο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των τελευταίων χρόνων ενάντια σε ερωτηματολόγια, ποσοτικοποιημένους δείκτες, ποσοστά, που μπλόκαραν στην πράξη την προώθηση αξιολογικών διαδικασιών όλο το προηγούμενο διάστημα.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΥ!
Ο πρόεδρος                 Ο γραμματέας
         Στέλιος ΚΡΙΑΡΑΣ      Σταμάτης ΚΟΥΡΟΥΠΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου