Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ (2 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ)

 

 

                            Β΄ Ε.Λ.Μ.Ε. ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟY

                 email: belmedwd@gmail.com   blog: http://b-elme-dwd.blogspot.gr/   Αρ. Πρωτ. : 43/2-9-2020

 

ΕΙΣΗΓΗΣΗ  ΤΗΣ Β΄ ΕΛΜΕ  

ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ

Η   νέα  σχολική  χρονιά  ξεκίνησε. Ευχόμαστε σε όλους  τους συναδέλφους  και  σε  όλες  τις συναδέλφισσες  , υγεία , καλή  δύναμη , αισιοδοξία και  μαχητικότητα. Η Β΄ΕΛΜΕ  Δωδεκανήσου,  έχει  ήδη  τονίσει  την  αναγκαιότητα να  εξασφαλιστούν  όλοι  οι  όροι  και  οι  προυποθέσεις της  ασφαλούς λειτουργίας  των  σχολείων για  μαθητές  και εκπαιδευτικούς.   Κόντρα σε  αυτή  την  απαίτηση – αναγκαιότητα , η κυβέρνηση της ΝΔ τις τελευταίες μέρες, όπως και όλο το προηγούμενο διάστημα, προσπαθεί να παρουσιάσει μία πλαστή εικόνα κανονικότητας σε σχέση με το άνοιγμα των σχολείων, μέσα μάλιστα στην περίοδο της πανδημίας με τον αριθμό των κρουσμάτων να αυξάνεται μέρα με τη μέρα.   Πώς θα διασφαλιστεί ο αριθμός των 15 μαθητών ανά τμήμα που συστήνουν οι επιστήμονες  με μόλις 21.065 προσλήψεις αναπληρωτών όταν  την προηγούμενη  σχολική  χρονιά  είχαν  προσληφθεί  35000 (στις  διάφορες  φάσεις); Όταν η  αντιμετώπιση της  πανδημίας  δημιουργεί αυξημένες  ανάγκες ; Σε μια χρονιά μάλιστα που τα κενά είναι πολύ περισσότερα από πέρσι, αν λάβουμε υπόψη και τις 3.500 περίπου συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών.

 Από  την άλλη ,  εξακολουθεί  να  υπάρχει  σε  μεγάλο  βαθμό και  να  οξύνεται σε  καιρό  πανδημίας  το  πρόβλημα  της  σχολικής στέγης.  Υπάρχουν  σχολεία  που  δεν  έχουν  επαρκή  αριθμό  ακόμη και  για  τα  25αρια   τμήματα,  υπάρχουν  αίθουσες  -κλουβιά  που  θα  στοιβαχθούν  στην κυριολεξία  μαθητές.

Από το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς  η  Β΄ ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου  είχε  αναδείξει τα συγκεκριμένα αιτήματα για την εξεύρεση σχολικών αιθουσών, την πρόσληψη μόνιμων εκπαιδευτικών και προσωπικού καθαριότητας, ώστε τα σχολεία να ανοίξουν με ασφάλεια και οι μαθητές να βρίσκονται στο φυσικό τους περιβάλλον.

Η απάντηση της κυβέρνησης είναι  να στριμώχνει μαθητές σε κοντέινερ, να ψηφίζει την αύξηση του αριθμού των μαθητών μέχρι και τους 27 ανά τμήμα, μια μάσκα,    με ένα παγουρίνο και μπόλικη ατομική ευθύνη, υπό την απειλή μάλιστα της τιμωρίας των μαθητών, διαμορφώνοντας προϋποθέσεις για ακόμα πιο επικίνδυνο συγχρωτισμό στα σχολεία, τη χρονιά που ξεκινάει.

Η κυβέρνηση, έστω και τώρα, έχει ευθύνη να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα που προτείνουν γονείς και εκπαιδευτικοί, να εξασφαλίσει την ασφαλή και ουσιαστική λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

    Ο  Γολγοθάς των  συναδέλφων  αναπληρωτών συνεχίζεται.  Η υλοποίηση του νόμου Γαβρόγλου κατά γράμμα από τη Νέα Δημοκρατία εντείνει την ανασφάλεια για τη δουλειά, το συνεχές κυνήγι προσόντων, τις τεράστιες ανακατατάξεις, και την πολυκατηγοριοποίηση. Οδηγεί χιλιάδες συναδέλφους στην ανεργία λόγω παράβολου και άλλων τεχνικών ζητημάτων.. Η επιλογή όλων των κυβερνήσεων, διαχρονικά, να διατηρούν χιλιάδες συναδέλφους στην ομηρεία της αναπλήρωσης είναι βολική για το κράτος μια και μπορεί να έχει χιλιάδες εργαζομένους λάστιχο, να προσλαμβάνει όσους θέλει, όποτε θέλει, με όποιους όρους θέλει.

   Και ενώ υπάρχει  πλήρης  αδιαφορία  της  κυβέρνησης  να  λύσει  αυτά  τα  βασικά  προβλήματα , από την  άλλη ,προχώρησε στην ψήφιση του απαράδεκτου πολυνοµοσχεδίου, ν. 4692/2020. Ενίσχυσε το θεσμικό πλαίσιο του ΣΥΡΙΖΑ για την αξιολόγηση σε ακόμα πιο αντιδραστική κατεύθυνση, που οδηγεί στην ταξική πολυκατηγοριοποίηση των σχολείων, στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των συναδέλφων, στη λειτουργία του σχολείου µε ιδιωτικοοικονοµικά κριτήρια και προοπτικά στο κλείσιμο σχολικών μονάδων.

Μέσα από το ν. 4692/2020 προσαρμόζει ακόμα περισσότερο το περιεχόμενο του σχολείου στη λογική της απόκτησης εφήμερων δεξιοτήτων, επιφανειακής προσέγγισης βασικών αντικειμένων, όπως η Γλώσσα, τα Μαθηματικά, οι Φυσικές Επιστήμες, χτυπά το ενιαίο του αναλυτικού προγράμματος.

Όχι μόνο διατηρεί τον νόμο Γαβρόγλου για το Λύκειο αλλά, πάνω σε αυτόν, προσθέτει την Τράπεζα Θεμάτων, ενισχύοντας τον εξεταστικό του χαρακτήρα, προετοιμάζει το έδαφος για πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε κάθε τάξη του Λυκείου, που θα οδηγούν στο εθνικό απολυτήριο και θα παίζει ρόλο στην διαδικασία εισαγωγής στα Πανεπιστήμια.

Ετοιμάζεται να φέρει νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση, ανταποκρινόμενη στις απαιτήσεις των επιχειρηματικών ομίλων, για μαζικότερη και πιο πρόωρη στροφή στην κατάρτιση, λιγότερη γενική παιδεία, μεγαλύτερη «διαβάθμιση» προσόντων, ατέλειωτο κυνήγι πιστοποιήσεων, μεγαλύτερη συμμετοχή των επιχειρήσεων στα προγράμματα κατάρτισης, πιο άφθονη πάμφθηνη εργασία μέσω της μαθητείας κλπ. Πρόκειται, για βασικό μέτωπο επίθεσης στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, που πρέπει να απαντηθεί ανάλογα.

Η πραγματική μας δύναμη βρίσκεται στην συσπείρωση στα πρωτοβάθμια σωματεία, στην κοινή δράση με τα σωματεία των εργαζόμενων σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, με τα σωματεία των καθαριστριών, με τους συλλόγους και τις ενώσεις γονέων και τους μαθητές μας. Γιατί το δικαίωμα στη μόρφωση και τη δουλειά είναι υπόθεση όλου του λαού.

Διεκδικούμε εδώ και τώρα το Υπουργείο Παιδείας:

·       Επισκευή σχολείων-εξασφάλιση κατάλληλων χώρων, ώστε να διασφαλίζονται οι απαραίτητες αποστάσεις σε κάθε τάξη και η αποφασιστική μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη, ώστε κανένα τμήμα να μην έχει πάνω από 15 μαθητές. Άμεση εκπόνηση κεντρικού πανελλαδικού σχεδίου για νέα σχολικά κτίρια που να καλύπτουν τις ανάγκες για σχολική στέγη.

·       Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να προσληφθεί ο απαραίτητος αριθμός εκπαιδευτικών, που να ικανοποιεί την παραπάνω συνθήκη για περισσότερα τμήματα με λιγότερους μαθητές.

·       Πρόσληψη όλων των αναπληρωτών . Κανένας συνάδελφος να μην αποκλειστεί από τους πίνακες. Να λυθεί άμεσα, με πολιτική απόφαση, το ζήτημα του παραβόλου και να ενταχθούν όλοι οι συνάδελφοι κανονικά στους πίνακες. Να μην απολυθεί ούτε ένας συνάδελφος. Να διορθωθούν άμεσα όλα τα λάθη στη μοριοδότηση των συναδέλφων.Μέτρα στήριξης των συναδέλφων που εργάζονται μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους (στέγαση, σίτιση, μετακίνηση). Μονιμοποίηση όλων των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση.

·       Να καταργηθούν τώρα τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα της ΝΔ και των προηγούμενων κυβερνήσεων που μετατρέπουν το Λύκειο σε εξεταστική αρένα και ενισχύουν τους ταξικούς φραγμούς συνολικά στην εκπαίδευση

·       Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.

·       Εξασφάλιση του απαραίτητου αριθμού λεωφορείων , ώστε να διασφαλίζεται η ασφαλής μετάβαση του κάθε μαθητή από και προς το σχολείο

·       Προστασία των συναδέλφων που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Άμεση πρόσληψη εκπαιδευτικών  για  την κάλυψη  των  κενών  που  θα  δημιουργηθούν  από  τις   σχετικές  άδειες  που  θα  δοθούν.

·       Εξασφάλιση κονδυλίων στις σχολικές επιτροπές για την προμήθεια με το απαραίτητο υλικό (Μέσα Ατομική Προστασίας, είδη καθαρισμού, αντισηπτικά κλπ.)

·       Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους συναδέλφους αλλά και στους μαθητές, ώστε να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε περίπτωση που χρειαστεί, και να ελέγχεται η διάδοση του ιού.

·       Δημιουργία Σχολιατρικής Υπηρεσίας που θα έχει την ευθύνη για τον έλεγχο λειτουργίας των σχολείων αλλά και τη διαχείριση των κρουσμάτων.

·       Κατάργηση κάθε νομοθετικής διάταξης που επιτρέπει κάμερα στα σχολεία και online μετάδοση των μαθημάτων. Οι οργανωμένες αντιδράσεις ήταν αυτές που το προηγούμενο διάστημα έβαλαν φρένο στα σχέδια της κυβέρνησης για την τηλεκπαίδευση και  ανάγκασαν το  υπουργείο παιδείας  να  εξαγγείλει επιπλέον  διορισμούς εκπαιδευτικών που  θα  καλύψουν  τις  μορφωτικές ανάγκες  μαθητών  που λόγω  της  πανδημίας  θα  παραμένουν  σπίτι  τους .

Είμαστε  σε  αγωνιστική  ετοιμότητα !!!

Συντονίζουμε τα αγωνιστικά μας βήματα, με τους γονείς και τους μαθητές , με όλα τα σωματεία.

                                                   ΤΟ  Δ.Σ.  ΤΗΣ  Β΄ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου