Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2019

ΟΜΑΔΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ - ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

email: belmedwd@gmail.com                  blog: http://b-elme-dwd.blogspot.gr/
                                                                                                                Αρ. Πρωτ. : 8/30-01-2019
Β ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ                                                                                 


ΟΙ ΟΜΑΔΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΥΡΡΙΚΝΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας με την ψήφιση του Νόμου 4547 για την «Αναδιοργάνωση των Δομών υποστήριξης της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» τον Ιούνη 2018, μεταξύ άλλων προώθησε την υποβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και την μεταφορά της ευθύνης ένταξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες στα σχολεία και στους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης που καλούνται να οργανώσουν εξειδικευμένα προγράμματα ένταξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες.  

Στις νέες δομές του ν. 4547/2018 το κάθε σχολείο γενικής ή επαγγελματικής εκπαίδευσης μετέχει σε ένα Σχολικό Δίκτυο Εκπαιδευτικής Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ.) και σε αυτό λειτουργεί Επιτροπή Διεπιστημονικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ.). Η  Ε.Δ.Ε.Α.Υ. αποτελείται απ’ τον Διευθυντή της Σχολικής μονάδας, έναν εκπαιδευτικό με εξειδίκευση στην Ε.Α.Ε. που υπηρετεί στην μονάδα ή στο κέντρο υποστήριξης του Σ.Δ.Ε.Υ., έναν Ψυχολόγο και έναν Κοινωνικό Λειτουργό από το κέντρο υποστήριξης του Σ.Δ.Ε.Υ. και τους Υπευθύνους των τμημάτων του σχολείου του μαθητή ή των μαθητών που έχουν ανάγκη υποστήριξης.

Τα ΚΕΣΥ που συστάθηκαν μετά την κατάργηση των ΚΕΔΔΥ και που λειτουργούν με πολύ μικρότερο ειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό δέχονται μαθητές που παραπέμπονται για διάγνωση από την Ε.Δ.Ε.Α.Υ. που με τη σειρά της προτείνει τους μαθητές  ύστερα από εφαρμογή στο σχολείο βραχυχρόνιου προγράμματος παρέμβασης και αιτιολογημένη απόφαση του συλλόγου διδασκόντων, απ’ την οποία να προκύπτει ότι έχουν γίνει όλες οι αναγκαίες υποστηρικτικές παρεμβάσεις. Ήδη είναι ξεκάθαρο πως την ευθύνη ένταξης των μαθητών με ειδικές ανάγκες έχει το σχολείο και ο σύλλογος των  εκπαιδευτικών.

Ωστόσο, το Υπουργείο δεν σταματάει εδώ. Στέλνει την εγκύκλιο 220703/Δ3 σε όλες τις σχολικές μονάδες στις 21/12/2018, μέσα στις διακοπές των Χριστουγέννων, καλώντας τους Συλλόγους Διδασκόντων να συγκροτήσουν Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στα σχολεία όπου με ευθύνη του Υπουργείου δεν λειτουργεί Ε.Δ.Ε.Α.Υ.. Οι Ε.Δ.Ε.Α.Υ. είναι, φυσικά, ελάχιστες. Δηλαδή, το ΥΠ.Π.Ε.Θ. ζητάει απ’ τους εκπαιδευτικούς των γενικών σχολείων, ούτε λίγο ούτε πολύ, να αντικαταστήσουν τη διεπιστημονική επιτροπή (!) και στη συνέχεια να εφαρμόσουν εκπαιδευτική παρέμβαση, χωρίς στην ουσία να έχουν στα χέρια τους επιστημονική διάγνωση!
Κάτι τέτοιο είναι προφανώς αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό και θα αναγκάσει τις οικογένειες να απευθύνονται στον ιδιωτικό τομέα για την απαραίτητη διάγνωση. Το κράτος αντί να κάνει μόνιμους μαζικούς διορισμούς όλων των ειδικοτήτων (εκπαιδευτικών, Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού) στα δημόσια σχολεία, ειδικά και γενικά, και αντί να στελεχώσει όλες τις αναγκαίες δομές της ειδικής αγωγής, ώστε έγκαιρα και με επιστημονικό τρόπο να εξασφαλίζεται σε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες η αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη, μεταφέρει την ευθύνη του στις πλάτες των εκπαιδευτικών και μάλιστα της γενικής αγωγής!

Η όλη διαδικασία φανερώνει τι πραγματικά κρύβεται πίσω από τη λογική της «συμπερίληψης και ένταξης» δομών, εκπαιδευτικών και μαθητών ειδικής αγωγής στα γενικά σχολεία, που προωθεί και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, όπως παλιότερα οι κυβερνήσεις ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, πιστές όλες στις οδηγίες της Ε.Ε και του ΟΟΣΑ.
Σε κάθε περίπτωση, δηλώνουμε ότι κόντρα στις επιδιώξεις ΕΕ, κυβέρνησης και Υπ. Παιδείας θα εξακολουθήσουμε να υποστηρίζουμε με κάθε τρόπο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και ειδικότερα των μαθητών με αναπηρίες ή και με ειδικές ανάγκες, το δικαίωμα του κάθε παιδιού να έχει τη θέση του στο δημόσιο σχολείο και στη δομή που έχει ανάγκη!

Απαιτούμε:
·                                 Την κατάργηση του νόμου 4547.
·                                 Την πλήρη στελέχωση των δομών της ειδικής αγωγής με όλο τα απαραίτητο προσωπικό και τη δημιουργία όλων των αναγκαίων διεπιστημονικών δομών που απαιτούνται, ώστε να γίνεται έγκαιρα - και με τον επιστημονικά ορθό τρόπο - η διαδικασία της έγκαιρης διάγνωσης, της αξιολόγησης και κατ΄ επέκταση της υποστήριξης.
Καλούμε:
·                                  Τους Συλλόγους Διδασκόντων να μη συγκροτήσουν τις ομάδες εκπαιδευτικής υποστήριξης, γιατί στην πράξη θα λειτουργήσουν σαν το άλλοθι για την πολιτική υποβάθμισης της Ειδικής Αγωγής.
·                                 Την  ΟΛΜΕ να καλύψει συνδικαλιστικά, με όλα τα μέσα, τα Σωματεία και τους Συλλόγους Διδασκόντων, ώστε να μη συμμετέχουν οι συνάδελφοι στις διαδικασίες συγκρότησης και λειτουργίας των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης.
Διεκδικούμε:
·         Διαχρονικά, με τους πρόσφατους αγώνες μας και με την κλιμάκωσή τους στο επόμενο διάστημα, στελέχωση όλων των αναγκαίων δομών Ειδικής και Γενικής Αγωγής με 30.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και του αναγκαίου αριθμού ΕΕΠ και ΕΒΠ, με μονιμοποίηση τώρα όλων των αναπληρωτών, ώστε να μπορεί κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες, να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του δημόσιου σχολείου που έχει ανάγκη!
Με βάση τα παραπάνω σας στέλνουμε μια σύντομη τοποθέτηση/πρακτικό συναδέλφων/Συλλόγων Διδασκόντων (ΣΔ) στις συνεδριάσεις των ΣΔ για τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης
«Θεωρούμε ότι είναι αντιπαιδαγωγικό και αντιεπιστημονικό να εναπόκειται μέσω των Ομάδων Εκπαιδευτικής Υποστήριξης στους εκπαιδευτικούς  η διαδικασία της αξιολόγησης-διάγνωσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες, γιατί αυτό είναι έργο διεπιστημονικής επιτροπής, καθώς και της εκπαιδευτικής υποστήριξης των παιδιών αυτών, χωρίς επιστημονική διάγνωση!
Διεκδικούμε στελέχωση όλων των αναγκαίων δομών της Ειδικής και Γενικής Αγωγής με μόνιμους διορισμούς όλων των ειδικοτήτων, ώστε να μπορεί κάθε παιδί με ειδικές ανάγκες, να έχει έγκαιρη διάγνωση και άμεση εκπαιδευτική υποστήριξη, στη δομή του δημόσιου σχολείου που έχει ανάγκη!
Στη βάση αυτή δε θεωρούμε ότι μπορούμε να συγκροτήσουμε τις Ομάδες Εκπαιδευτικής Υποστήριξης»

                                                    
                                                                                ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
                    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                          Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

              ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΡΙΑΡΑΣ                                                                ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΑΒΙΔΟΠΟΥΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου