Τετάρτη 30 Ιανουαρίου 2019

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

email: belmedwd@gmail.com                           blog: http://b-elme-dwd.blogspot.gr/
                                                                                                                Αρ. Πρωτ. : 7/30-01-2019
Β ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ                                                                                 
ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Την Παρασκευή 11 Γενάρη, ημέρα κατά την οποία πραγματοποιήθηκαν οι μεγάλες απεργιακές συγκεντρώσεις σε όλη την Ελλάδα για την απόσυρση του προσοντολογίου η κυβέρνηση δημοσίευσε την Υπουργική Απόφαση για τον «Προγραμματισμό και την Αποτίμηση του Εκπαιδευτικού Έργου». Η Υπουργική αυτή Απόφαση είναι εφαρμογή του ν. 4547/2018, για τις Νέες Δομές στην Επαίδευση, που προβλέπει την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης καθώς και την αξιολόγηση των σχολείων βάση συγκεκριμένων θεματικών αξόνων.
Οι σύλλογοι διδασκόντων καλούνται να συνεδριάσουν, να συγκροτήσουν ομάδες εργασίας, να συμπληρώσουν ειδικές  φόρμες και δείκτες και γενικότερα να υλοποιήσουν όλες τις γραφειοκρατικές διαδικασίες της αυτοξιολόγησης μέσα στο «υποχρεωτικό» 30ωρο. Οι εκθέσεις προγραμματισμού, ανασχεδιασμού, αποτίμησης θα κοινοποιούνται στο οικείο ΠΕ.ΚΕ.Σ, στο ΙΕΠ και στο Υπουργείο και στο σχολείο θα επιστρέφουν παρατηρήσεις και εισηγήσεις μέτρων.
Με πρόσχημα  τον προγραμματισμό και την αποτίμηση του σχολικού έργου προωθείται στην πραγματικότητα ο ασφυκτικός έλεγχος και η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Σχολικό συμβούλιο, ομάδες σχολείων, ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ΙΕΠ, Υπουργείο επιτηρούν και ελέγχουν το σχολείο! Καμία σχέση δεν έχει αυτή  η διαδικασία με τις εσωτερικές και ανατροφοδοτικές συλλογικές παιδαγωγικές λειτουργίες και την ανάγκη να γίνει το σχολείο καλύτερο, ώστε να καλύψει τις σύγχρονες λαϊκές μορφωτικές ανάγκες αλλά ενοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία για ότι δεν πάει καλά στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Τέτοιες διαδικασίες διεθνώς οδήγησαν στη λειτουργία των σχολικών μονάδων με όρους ανταγωνισμού και επιχειρηματικότητας, σε κατηγοριοποίηση και κλείσιμο σχολείων. Κατέστρεψαν το δημόσιο σχολείο, υπονόμευσαν τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών, δημιούργησαν εκπαιδευτικούς πολλαπλών ταχυτήτων υπό διαρκή επιτήρηση.

Σε όσους υπερασπίζονται την εν λόγω Υπουργική Απόφαση μιλώντας για την «τρομολαγνεία» της αξιολόγησης απαντάμε ότι το πλαίσιο της αξιολόγησης ποτέ δεν έπαψε να βρίσκεται σε ισχύ: η Ανεξάρτητη Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (ΑΔΙΠΠΔΕ) για την εξωτερική αξιολόγηση του συνόλου του εκπαιδευτικού συστήματος, η μεταφορά και επέκταση στην εκπαίδευση των διατάξεων του ν. 4369/16 (Βερναρδάκη), ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας και ο ν. 4354/15 (μισθολόγιο) που προβλέπουν τη σύνδεση της αξιολόγησης με την περικοπή μισθού και τις απολύσεις, το πρόσφατο σύστημα διορισμών που κινείται στη λογική των προσόντων. Δεν αποτελεί επιχείρημα η κατάργηση του Π.Δ. 152 αφού με την υπουργική αυτή απόφαση επιστρέφει από την πίσω πόρτα. Τέρμα πια τα παιχνίδια εις βάρος της νοημοσύνης των εκπαιδευτικών.
Η δημοσιοποίηση σε ΦΕΚ της Υ.Α. δεν αφήνει περιθώρια αναμονής.
Συνεχίζουμε αποφασιστικά στον ίδιο νικηφόρο δρόμο που χάραξαν οι αγώνες των προηγούμενων χρόνων.
Απαιτούμε:
·        Να μην εφαρμοστεί ο νόμος 4547/18.
·        Να καταργηθεί όλο το θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης.
·        Παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο.

Αποφασίζουμε:

Απεργία – αποχή από κάθε αξιολογική διαδικασία, είτε αφορά την αξιολόγηση στελεχών είτε την αξιολόγηση σχολικής μονάδας όπως περιγράφεται παραπάνω.

Καλούμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να υλοποιήσει την απόφαση της ΓΣ Προέδρων (18 Απριλίου 2018) για απεργία-αποχή από τις διαδικασίες που προβλέπονται από τις σχετικές διατάξεις του ν.4547/18 (αξιολόγηση στελεχών και προγραμματισμός – αποτίμηση των σχολικών μονάδων).

Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να ακυρώσουν το σχέδιο διάλυσης της δημόσιας εκπαίδευσης και να συνεχίσουν το έργο τους (κατανομή αρμοδιοτήτων, παιδαγωγικών δράσεων κ.λπ.) όπως τα προηγούμενα χρόνια, ως μια εσωτερική, δημοκρατική, συλλογική διαδικασία οργάνωσης της σχολικής ζωής, χωρίς καμιά αποδοχή δεικτών, εκθέσεων και αποστολής τους σε ΠΕΚΕΣ, ΙΕΠ και υπουργείο, χωρίς καμιά αποδοχή δημιουργίας σχετικών ομάδων.

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να ακολουθήσουν την απόφαση απεργίας – αποχής, ώστε να δώσουμε νικηφόρα και αυτή τη μάχη ενάντια στην αξιολόγηση.

Καλούμε τους διευθυντές να μην σπεύσουν να συγκαλέσουν το Σύλλογο Διδασκόντων για τον «προγραμματισμό και την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου», εμφανιζόμενοι ως «βασιλικότεροι του βασιλέως»!

Το εκπαιδευτικό κίνημα θα αντισταθεί με σθένος και αποφασιστικότητα και θα συνεχίσει να αγωνίζεται για την ανατροπή των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων και της πολιτικής κυβέρνησης-ΕΕ-ΟΟΣΑ!


Για το ΔΣ
    Ο πρόεδρος                         Ο γραμματέας
                Στέλιος Κριαράς             Ανδρέας Δαβιδόπουλος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου