Τρίτη 9 Ιουνίου 2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Β΄ ΕΛΜΕ

               Β΄ ΕΛΜΕ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ
                                                                                                                     Αρ. Πρωτ. : 33/9-6-2020

Αυτές  τις  μέρες η  κυβέρνηση  της Ν.Δ.  φέρνει  για  ψήφιση το  πολυνομοσχέδιο  για την παιδεία. Αυτό που συνάντησε  την  καθολική  αντίδραση  εκπαιδευτικών  ,  γονιών , μαθητών ,  φοιτητών  οι  οποίοι ανέδειξαν  τον  αντιδραστικό  χαρακτήρα  στο σύνολό  του  ,  απαιτώντας να αποσυρθεί.  Μια  πλευρά  του νομοσχεδίου αφορά  σε  παρεμβάσεις  που έχουν  να κάνουν με  το  ίδιο το  περιεχόμενο  της  παρεχόμενης  εκπαίδευσης .  Παρεμβάσεις  αντιπαιδαγωγικές  ,  αντιεπιστημονικές ,  ντυμένες  με   ΄΄εκσυγχρονιστικό ΄΄ περιτύλιγμα (Αγγλικά  από  το  νηπιαγωγείο ,  δεξιότητες  στο  γυμνάσιο κλπ ) . Δεν  μπορεί όμως  να  κρύψουν  τους  πραγματικούς  στόχους
   Θύμα  αυτόν  των  παρεμβάσεων  είναι  και  το  ίδιο  το αναλυτικό περιεχόμενο  της  εκπαίδευσης.  Προφανώς  και  δεν πρωτοτυπεί  η  Ν.Δ. Την ίδια λογική είχαν  και οι  εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις του  ΣΥΡΙΖΑ αλλά  και  προηγούμενων κυβερνήσεων.  Μαθήματα  καταργούνταν  ή υποβαθμίζονταν ,  άλλα  ΄΄αναβαθμίζονταν΄΄  και  ο  χορός  της  ενθάρρυνσης  των  συντεχνιασμών καλά  κρατούσε.  Αυτή  η συζήτηση  επανέρχεται  τώρα με την επαναφορά  των  Λατινικών  και  τον εξοβελισμό  της  Κοινωνιολογίας από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.  Μαθήματα  που θα  έπρεπε ισότιμα  να  διδάσκονται  και  να  εξετάζονται  αφού αποτελούν  συστατικά  μέρη επιστημών   ,  προαπαιτούμενα  για  αντικείμενα  σπουδών  στην  τριτοβάθμια  εκπαίδευση.  Προφανώς  όμως  στους  σχεδιασμούς  των  κυβερνήσεων  δεν  κυριαρχεί το  πως θα υπάρχει ένα αναλυτικό  πρόγραμμα που να προσφέρει  στους μαθητές  μια σύγχρονη  ολοκληρωμένη  μόρφωση ,  γιατί πολύ  απλά   δεν είναι  στόχος  τους  ολοκληρωμένες προσωπικότητες ,  με κριτική  σκέψη ,  με γνώση της  ιστορικής  και  κοινωνικής εξέλιξης. Όλο  και περισσότερο αποκαλύπτεται  η  επιδίωξή  τους  για  το σχολείο  της αγοράς ,  των  χορηγών , που  θα ετοιμάζει το αυριανό μισομορφωμένο   εργατικό  δυναμικό ,  χωρίς υψηλές προσδοκίες ,  εύκολα  διαχειρίσιμο  στη ζούγκλα  της   αγοράς.   Ταυτόχρονα  με αυτές  τις  πολιτικές ,  εξυπηρετείται ο  στόχος  για  μείωση του  εκπαιδευτικού  προσωπικού   αλλά και  η  πολιτική  του  ΄΄ διαίρει και βασίλευε ΄΄
      Οι  μάχιμοι εκπαιδευτικοί  πολλά θα  μπορούσαν να καταθέσουν ως προτάσεις   σε  μια  συζήτηση   που  θα αφορούσε  σε  σύγχρονα  αναλυτικά προγράμματα.  Έχουν και  τις  γνώσεις  και  την εμπειρία. Μόνο  που αυτός  ο  διάλογος  ποτέ  δεν  γίνεται  ,  πάντα  οι κυβερνήσεις  αποφασίζουν για  την  εκπαίδευση   χωρίς  τους  άμεσα εμπλεκομένους.
     Γι΄αυτό και  συνεχίζουμε  αγωνιστικά , απέναντι  σε αντιεκπαιδευτικές  πολιτικές  ,  βάζουμε  εμπόδια  ,  ακυρώνουμε στην πράξη αντιδραστικές  διατάξεις ,  καταθέτουμε με  τους αγώνες και  τα πλαίσιά  μας αυτό  που  έχει ανάγκη  το  δημόσιο σχολείο  και  οι μαθητές  μας.    Μέσα σε  αυτό  το  σχολείο ,  το  πραγματικά  δωρεάν ,  θα  γίνεται η  ουσιαστική ανάδειξη  όλων  των  μαθημάτων  ,  αλλά  ταυτόχρονα  θα  δίνεται   και  η δυνατότητα σε όλα τα  παιδιά  να καλλιεργούν κλίσεις  και  ταλέντα   Η  μόρφωση  θα είναι  ευθύνη  της  πολιτείας  ,  τα παιδιά  θα σχολάνε  από το  σχολείο  χωρίς  να χρειάζεται   αμέσως μετά  ένα  εξοντωτικό  τρέξιμο ,  ακριβοπληρωμένο  από  τις  οικογένειες ,   όπως δυστυχώς συμβαίνει  σήμερα.
        Άρα  μιλάμε για ένα ΑΛΛΟ σχολείο  .   
                                                                     ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
                 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                              Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

                 Σ. ΚΡΙΑΡΑΣ                                                                 Α. ΔΑΒΙΔΟΠΟΥΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου