Τετάρτη 20 Μαρτίου 2019

ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ

email: belmedwd@gmail.com    blog: http://b-elme-dwd.blogspot.gr/
                                                                                               
                                                                                                  Αρ. Πρωτ. : 17 /20-03/2019

ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ Η ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ!
Το Υπουργείο Παιδείας στη συνάντησή του με το ΔΣ της ΟΛΜΕ ανακοίνωσε το τελικό του σχέδιο για τη Γ΄ Λυκείου και το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ – ΤΕΙ που επί της ουσίας δεν διαφοροποιείται από τις εξαγγελίες της κυβέρνησης τον περασμένο Σεπτέμβρη. Με την κυβερνητική πρόταση το Λύκειο μετατρέπεται σε ένα ακόμα πιο «σκληρό εξεταστικό κέντρο», όπου η όποια γενική παιδεία υπήρχε έως τώρα σταματά στην Α΄ Λυκείου.
Προωθείται πιο αποφασιστικά η κατηγοριοποίηση των μαθητών και η πρόωρη επαγγελματική επιλογή!
Ολοκληρώνοντας το Γυμνάσιο οι μαθητές χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:
α) Τους μαθητές που μέσα από ένα σκληρό και δύσβατο εξεταστικό μαραθώνιο θα διεκδικούν μια θέση στις σχολές υψηλής ζήτησης.
β) Τους μαθητές που δεν θα μπορούν ν’ αντεπεξέλθουν στις εξετάσεις και θα επιλέγουν τις σχολές χαμηλής ζήτησης ή μόνο το απολυτήριο του Λυκείου.
γ) Τους μαθητές που δεν θα μπορέσουν να πάρουν απολυτήριο λυκείου και θα αρκεστούν σε μεταγυμνασιακή κατάρτιση.
Στην ουσία πρόκειται για μια σκληρή ταξική επιλογή όπου η πλειονότητα των μαθητών δεν θα μπορεί να αποκτήσει απολυτήριο λυκείου. Η Γ΄ Λυκείου, που επί της ουσίας «φροντιστηριοποιείται», μετατρέπεται σε προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή των μαθητών στα πανεπιστήμια. Περιορίζονται δραματικά οι επιλογές σχολών για τους μαθητές.
Συντριπτικό χτύπημα της γενικής μόρφωσης!
Την ίδια ώρα υποβαθμίζεται πλήρως το επίπεδο της γενικής μόρφωσης των μαθητών, αφού αυτή σταματά ακόμα πιο νωρίς από τη μία και από την άλλη υποβαθμίζεται σταθερά τα τελευταία χρόνια το περιεχόμενο πολλών μαθημάτων (Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες κ.τ.λ.), τόσο στο γυμνάσιο όσο και στις 2 πρώτες τάξεις του Λυκείου.
Μ’ αυτόν τον τρόπο ενισχύεται ακόμα παραπέρα η μονομέρεια της μόρφωσης των παιδιών. Για παράδειγμα οι μαθητές που δεν θα επιλέξουν στη Γ΄ τάξη την ομάδα «ανθρωπιστικών σπουδών» δεν θα κάνουν ούτε μια ώρα Ιστορία ή Κοινωνιολογία, ενώ οι μαθητές που θα επιλέξουν τις «ανθρωπιστικές σπουδές» δεν θα διδάσκονται καθόλου Μαθηματικά, Φυσική κ.ο.κ.
Να μην επιτρέψουμε τη μετατροπή του σχολείου σε φροντιστήριο – «αρένα»!
Η πρόσβαση των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η επιλογή επαγγελματικού προσανατολισμού θα ξεκινάει ακόμα πιο νωρίς, καθώς οι μαθητές καλούνται να πάρουν σημαντικές αποφάσεις για τη ζωή τους και το μέλλον τους ήδη από τη Β΄ Λυκείου. Οι πανελλαδικές εξετάσεις που υπόσχονταν η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ότι θα καταργήσει, όχι μόνο δεν καταργούνται αλλά διπλασιάζονται, μια φορά για την απόκτηση του απολυτηρίου σε περιφερειακό ή δημοτικό επίπεδο και μια φορά για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.
Από τις προτάσεις της κυβέρνησης δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι συνέπειες στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών!
Από το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας διαφαίνεται ότι θα υπάρξει εργασιακή αβεβαιότητα σε εκατοντάδες συναδέλφους και αντίστοιχη κινητικότητα, όπου πολλοί θα τρέχουν από σχολείο σε σχολείο για να συμπληρώσουν ωράριο (για παράδειγμα μαθηματικοί, ξενόγλωσσοι, κοινωνικών επιστημών...). Επιδιώκουν να μετατρέψουν τον εκπαιδευτικό από παιδαγωγό σε κάποιον εντολοδόχο που θα προωθεί στους μαθητές την εμπέδωση των ταξικών ανισοτήτων, την κατηγοριοποίηση των μαθητών, τον διαχωρισμό ανάμεσα σε «καλούς και κακούς μαθητές», σε «αυτούς που παίρνουν και αυτούς που δεν παίρνουν» τα γράμματα.
Αυτό το σχέδιο δεν είναι ούτε καινούργιο, ούτε πρωτότυπο!
Ανάλογα συστήματα εφαρμόζονται εδώ και χρόνια σε διάφορες χώρες της ΕΕ με τραγικές συνέπειες για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών! Τα αποτελέσματα κινούνται σε δύο κατευθύνσεις: από τη μία ένταση των ταξικών φραγμών για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, είναι σχεδόν αδύνατο ένα παιδί της εργατικής τάξης να σπουδάσει σε σχολές υψηλής ζήτησης, από την άλλη υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου, της κριτικής ικανότητας, της συναισθηματικής και νοητικής ανάπτυξης των μαθητών που προέρχονται από την εργατική τάξη.
Το σχολείο που ετοιμάζει η κυβέρνηση δεν απαντά στις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των παιδιών και κινείται σε αντίθετη κατεύθυνση από τις προτάσεις των εκπαιδευτικών φορέων.
Το σχολείο και ειδικά το Λύκειο γίνεται απωθητικό, γιατί ο ανταγωνισμός για μια "θέση στον ήλιο" εντείνεται, γιατί η ανεργία και η ανασφάλεια καλπάζουν, γιατί η μόρφωση γίνεται εμπόρευμα.
Εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς, συνολικά το συνδικαλιστικό κίνημα μπορεί και πρέπει να βάλει φρένο σε αυτή την ταξική αναδιάρθρωση της εκπαίδευσης.
Απορρίπτουμε στο σύνολο τους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, παίρνουμε θέσεις μάχης μέσα από το σωματείο μας και παλεύουμε για ένα σχολείο όπου ο/η μαθητής/τρια θα μαθαίνει τους βασικούς νόμους κίνησης της Φύσης και της Κοινωνίας, θα καλλιεργεί κριτική ικανότητα, θα αναπτύσσει όλες τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα του, θα αντιλαμβάνεται τη θέση του στη φυσική και την κοινωνική πραγματικότητα ώστε να μπορεί να παρεμβαίνει και να την αλλάζει. Ένα σχολείο που θα καλλιεργεί πολύπλευρα την προσωπικότητα κάθε μαθητή/τρια ως την ενηλικίωσή του/της, ώστε να μπορεί να επιλέξει -σχετικά πιο ελεύθερα- αν θα συνεχίσει στην ανώτατη, στην επαγγελματική ή στην καλλιτεχνική εκπαίδευση ή αν άμεσα θα εργαστεί.
Αυτό είναι το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας!
·        Ριζικές αλλαγές στα προγράμματα σπουδών που θα προωθούν την επιστημονική σκέψη, την κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα των μαθητών και όχι τη μονομέρεια, την αποσπασματικότητα και την στείρα αποστήθιση!
·        Πραγματική αναβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σε υποδομές και προσωπικό. Δουλειά με δικαιώματα για τη νέα γενιά.
·        Δικαίωμα σε όλους τους μαθητές να έχουν πρόσβαση σε όλες τις σχολές.
·        Αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 5% του ΑΕΠ
·        Θέσπιση ενιαίου 12χρονου δωρεάν δημόσιου σχολείου υποχρεωτικής εκπαίδευσης (και 2χρονης προσχολικής)
·        Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί και ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
·        Μείωση του αριθμού μαθητών στο τμήμα
·        Επαναφορά του ωραρίου στα προ του 2013 επίπεδα

                                                    ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
     Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                   Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΣΤΕΛΙΟΣ ΚΡΙΑΡΑΣ                                                     ΑΝΔΡΕΑΣ ΔΑΒΙΔΟΠΟΥΛΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου